Częste pytania


1Czy warto kupić nową przekładnie kierowniczą?
Przekładnie kierownicze to dość skomplikowane części samochodowe, które nie podlegają częstej wymianie w większości pojazdów. Z tego powodu w bardzo wąskim zakresie istnieje rynek tak zwanych zamienników. Dla większości typów pojazdów konieczne jest zastosowanie oryginalnej maglownicy (przekładni kierowniczej) prosto od producenta. Niestety koszt takiej części w autoryzowanym punkcie producenta pojazdu jest bardzo wysoki. Z tego właśnie powodu najlepszym sposobem na pozbycie się awarii tej części pojazdu jest jej regeneracja, która przywraca jej pełną fabryczną sprawność.
2Dlaczego warto regenerować przekładnie kierownicze (maglownice)?
Największą zaletą naprawy maglownicy (przekładni kierowniczej) w formie jej regeneracji jest jej niska cena przy zachowaniu najwyższej jakości. Podczas regeneracji wymieniane są części, które uległy zużyciu, jednak cała część pozostaje produktem oryginalnym o tej samej jakości i parametrach technicznych.
3Czy mogę kupić zregenerowaną przekładnię kierowniczą?
Oczywiście zajmujemy się sprzedażą wcześniej zregenerowanych przekładni kierowniczych do dużej ilości modeli samochodów. Jeśli potrzebujesz, aby Twój samochód został naprawiony w bardzo krótkim czasie możemy zaproponować Ci wymianę przekładni kierowniczej na tą, którą posiadamy już zregenerowaną w swoim warsztacie.
4Dlaczego przekładnie kierownicze ulegają awarii?
Należy zauważyć, że przekładnie kierownicze mogą ulegać zużyciu w różnym tempie a przyczyną tego mogą być zarówno warunki jazdy danego pojazdu, styl jazdy kierowcy lub sama jakoś przekładni jaką zastosował producent. Niestety należy stwierdzić, że przekładnie kierownicze w niektórych markach lub modelach pojazdów zużywają się dużo szybciej od innych ponieważ producent nie zachował dostatecznych standardów jakości przy jej produkcji.Z mechanicznego punktu widzenia przekładnia kierownicza ulega awarii z uwagi na wytarcie się elementów zębnika oraz zębatki. Takie wytarcia, często połączone z wyciekami z układu powodują nieoczekiwane luzy i złe działanie układu kierowniczego.
5Jak wygląda proces regeneracji przekładni kierowniczej?
Przekładnie kierownicze mogą być regenerowane tylko i wyłącznie w specjalistycznym zakładzie naprawczym zaopatrzonym w odpowiednie oprzyrządowanie. Proces regeneracji rozpoczyna się od pełnego rozłożenia maglownicy na części, dokładnego ich oczyszczenia i przeszlifowania w miejscach tego wymagających. Dokonuje się także tak zwanego mycia ultradźwiękowego, piaskowania i malowania komory. Wyprowadza się płaszczyzny listwy zębatej i dokonuje się szlifowania tego elementu. Następnie dokonuje się regeneracji i rewizji zaworu dystrybucyjnego. Kolejnym etapem naprawy jest dobranie tulei ślizgowych, pierścieni oraz łożysk obrotowych. Dobiera się także nowe uszczelnienia i dokonuje się montażu całego zestawu, regulacji oraz ostatecznego testu.
6Czy regeneracja przekładni kierowniczej jest trwała?
Część regenerowana nie odbiega jakością od nowego podzespołu oferowanego przez producenta pojazdu. Nasza firma używa do procesu regeneracji maglownicy tylko i wyłącznie podzespołów najwyższej jakości włoskiego producenta, dzięki czemu jesteśmy w stanie udzielić 12-miesięcznej gwarancji na cały podzespół bez limitu kilometrów.
7Czy regenerowana przekładnia kierownicza jest bezpieczna?
Oczywiście, regenerowane przekładnie kierownicze spełniają wszelkie normy producenta dla nowej i nie używanej części fabrycznej.
8Czy awarii przekładni kierowniczej można uniknąć?
Ciężko jednoznacznie udzielić takiej odpowiedzi. Przekładnie kierownicze niektórych producentów ulegają częstszym awarią i widać w takich przypadkach gorszą jakość produkcji, która ma wpływ na późniejszą eksploatacje pojazdu. Warto także zaznaczyć, że ciągłe poruszanie się pojazdu po drogach o marnej jakości może mieć wpływ na szybsze zużycie maglownicy.
9Ile czasu trwa naprawa maglownicy (przekładni kierowniczej)?
Nasz specjalistyczny zakład naprawczy jest w stanie dokonać regeneracji (naprawy) przekładni kierowniczej w ciągu jednego dnia. Posiadamy także wiele modeli przekładki kierowniczych już poddanych regeneracji, które można zastosować „na wymianę”, przez co czas naprawy ulega jeszcze większemu skróceniu.
10Czuję luzy na kierownicy oraz stuki w trakcie jazdy, czy może być to awaria przekładni kierowniczej?
Powyżej opisane oznaki źle działającego układu kierowniczego mogą być przyczyną usterki przekładni. Warto na tym etapie odwiedzić specjalistyczny zakład naprawczy (np. nasz serwis) celem szczegółowej diagnostyki. Ważne jest, aby przekładnie kierownicza trafiła do regeneracji zanim ulegnie rozległej awarii, wraz z jej fizycznym uszkodzeniem wielu jej elementów, ponieważ regeneracji w takim stanie może okazać się niemożliwa.
11Czy po naprawie maglownicy muszę ustawić zbieżność?
W przypadku wszystkich napraw zawieszenia oraz układu sterowniczego pojazdu zaleca się ustawienie zbieżności kół.
12Czy przy naprawie przekładni kierowniczej konieczna jest wymiana elementów zawieszenia samochodu?
Sama usterka przekładni kierowniczej nie oznacza automatycznie, że określone elementy układu zawieszenia lub sterowniczego należy wymienić. Należy jednak wziąć pod uwagę, że długotrwałe używanie wadliwej przekładni kierowniczej może mieć wpływ na nadmierne zużycie innych części.